Persondatapolitikk

  1. Generell informasjon   Når du besøker Forsinkelseserstatning.no og søker etter vår tjeneste, samles, behandles og lagres data relatert til bruken av nettstedet og vår tjeneste. Vi Forsinkelseserstatning.no ønsker og prioriterer høyt at alle dine data håndteres profesjonelt og i samsvar med EUs generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). 

    På denne siden kan du lese om hvilken type informasjon vi samler inn, med hvilken hensikt og hvordan dataene blir behandlet. Du vil også finne informasjon om hvordan du får innsikt og objekt på data samlet om deg.
  2. Hvilke opplysninger samler vi inn?    Når du legger inn et krav hos Forsinkelseserstatning.no eller på andre måter foretar en forespørsel, vil vi be om informasjon fra deg, som er nødvendig for å behandle forespørselen din. Vi etterspør ikke informasjon som vi ikke er avhengig av – innhentede opplysninger holdes på et minimum.  Avhengig av ditt kravs omfang, kan vi be om følgende informasjon :

    • Navn
    • Adresse
    • Telefonnummer
    • Epost
    • Bookingnummer
    • Reiseplan
    • Fullmakt
    • Bilde-ID (i enkelte tilfeller)
    • Bankopplysninger – kun i forbindelse med utbetaling av kompensasjon
  3. Hvorfor samler vi personlig data?  Dataene vi mottar fra deg, vil bli brukt til det formål å oppnå kompensasjon fra det respektive flyselskap til deg og eventuelle medreisende. Ut over dine kontaktopplysninger, er de resterende opplysninger påkrevet fra henholdsvis flyselskaper, transportmyndigheter, advokater og domstoler, for å kunne behandle din sak. 

    Uten å gi oss den informasjonen som er nevnt ovenfor, kan vi kanskje ikke behandle saken din, og det er derfor ikke mulig å inngå en kontrakt med oss for å levere vår tjeneste. Vi vil spørre deg om så lite informasjon som mulig, samtidig som vi gjør det mulig for oss å vinne saken din.
  4. Hvordan behandles dataene dine? Din persondata vil bli behandlet i overenstemmelse med EU’s regler for beskyttelse av persondata, som trådte i kraft den 25. mai 2018. Vi krever at disse reglene også overholdes av alle våre partnere.

    Data om deg vil bare bli lagret i våre sikre IT-systemer og filer så lenge det er nødvendig å behandle saken din. Når saken er fullført, lagres dataene i ytterligere 12 måneder. Heretter vil de fleste av våre oppføringer om saken bli slettet.
  5. Videresending av data til tredjepartFor å hjelpe deg med å kreve kompensasjon, kan dine data bli videresendt til – og behandlet av – de berørte flyselskapene, de nasjonale transportmyndighetene, våre advokater og nasjonale domstoler. 

    Forsinkelseserstatning.no videresender ikke dine personlige opplysninger til noen tredjeparter, med mindre det er en av partene nevnt ovenfor eller en av våre partnere som hjelper oss med å levere vår tjeneste.
  6. Databehandling i andre land  Vi sender kun dataene dine til et annet land dersom dette blir nødvendig for å behandle saken din. Dette vil være begrenset til EU-medlemsland og andre land som er betrodd av EU- kommisjonen som Sveits og Island. 
  7. Informasjon og innvendinger mot datainnsamling Du har rett til å motta informasjon om dine personlige opplysninger. Hvis dataene vi lagrer om deg er feil eller på noen måte misvisende, kan du kreve at vi retter opp slike data eller sletter den. 
    Det er mulig å be om informasjon og overførbarhet av dataene dine, motsette seg behandlingen eller trekke tilbake samtykket ditt når som helst. Dette skal gjøres ved å skrive til:
    post@forsinkelseserstatning.no. En slik etterspørsel vil inkludere at vi også vil informere våre partnere. 

    Hvis du trekker tilbake samtykket eller sletter data før saken er fullført, kan du være ansvarlig for å betale kostnader i henhold til Forsinkelseserstatning.no sine vilkår og betingelser. 
  8. Kontakt   
    Forsinkelseserstatning.no  er en del av det selskapet Foretakshjelp AS og kan kontaktes på følgende vis : Post: Forsinkelseserstatning.no , Søndre Kullerød 4A, 3241 Sandefjord. Epost : Post@forsinkelseserstatning.no. Telefon : 466 44 888