Vi tar alle saker vi får tilsendt svært seriøst.
1.  
Når du sender saken din til oss, mottar du normalt raskt en bekreftelse på at saken har kommet hit. Saken sender du inn her : SØKNADSSKJEMA

2. 
Det første vi gjør når vi åpner din sak, er å sjekke ut bl.a. hvor mye forsinket ditt fly var ved ankomst. Vi har tilgang på historiske data for samtlige ruteflygninger som det er aktuelt å søke erstatning fra. Vi utarbeider så kravet om erstatning, med henvisninger til gjeldende lovverk, utregning av kompensasjon. .
3.
Deretter kontakter  flyselskapet med kravet.   Mangler noen dokumenter eller opplysninger fra deg, tar vi kontakt med deg på epost eller telefon før saken sendes inn. Når saken er sendt mottar du en epost med bekreftelse på innsendt sak fra oss.
4. 
De fleste flyselskaper tar en slik henvendelse alvorlig, og svarer oss raskt. Saksbehandlingstiden deres derimot, er ikke like rask – i enkelte tilfeller kan man få erstatningen i løpet av 1-2 uker, men i andre tilfeller kan ta 2-3 måneder.  Vi har hatt saker hos SAS nå i 2019, hvor det har gått 1 uke fra søknaden ble sendt til vi har hatt penger på konto fra dem – det er rekord !

5.
Hvis flyselskapet ikke svarer eller avviser kravet på et grunnlag vi mener er urettmessig, vil vi deretter kontakte Transportklagenemnda for deg. Det koster deg uansett ikke noe før vi får erstatning fra flyselskapet.

6.
 Når saken er vunnet, betaler flyselskapet erstatningen til oss, og vi utbetaler deretter til deg normalt i løpet av to arbeidsdager.
Fratrukket vår utbetaling, er vårt saksbehandlingsgebyr på 25% inkl mva av erstatningsbeløpet. 

Husk at dersom du sender inn en sak til oss og det enten ikke er grunnlag for kompensasjon, og vi ikke vinner saken for deg – betaler du oss ikke noe. 

Gå tilbake til forsiden her.